måndag 25 april 2011

påsken är över...för vår del

maken tillbaka i arbete och mitt skolarbete väntar under dagen tillsammans med en fika i solen. Barnen får hit lekmormor och jag skall försöka ta igen förlorad tid då min studiemotivation varit katastrof de senaste dagarna. Detta dels pga jakt på vårt nya boende och dels för en jobbig graviditet..som för övrigt gått in i vecka 34 nu vilken innebär att farliga gränsen är passerad och vi kan andas ut!

Mycket pigg och glad efter ett underbart påskfirande så tog vi med oss positiv energi hem och har 2 harmoniska barn här hemma. Det har blivit utelek i princip dygnet runt och barnen ser ut som varsin chokladkaka efter allt godissnackande i helgen. JA mina barn äter godis! finns mycket åsikter i ämnet om så små barn skall äta godis eller ej men den diskussionen tar jag inte med någon annan än den som lever i samma livssitauation som oss där varje kalori kan blidra till välmående istället för sondmatning.

Själv har jag frossat sill som är min svaga sida.Kanske inte det mest hälsosamma för en gravid mage men 2 gånger under 9månader har jag intalat mig själv att det är jag värd att lyxa i.

nu skall jag ta itui med tvättbärget i badrummet. tror vi fick med oss halva sandlådan hem från familjen G

Inga kommentarer: