tisdag 14 juni 2011

redan tisdag

och det rullar på i full spätta! helgen tillbringades i Gbg med hattfest och besök hos goda vänner...som verkligen är goda!hihi nej men mysiga människor helt enkelt. Fullt ös heela helgen

Läste ett inlägg hos en väninna i hennes blogg nyss som  handlade om att hon fick kritik för sitt utseende. Jag själv fick en liknande plump kommentar i helgen som jag funderar mycket på hur folk tänker egentligen. Är det bara för att slippa sin egen ångest som man slänger ur sig en sådan kommentar?
 Jag fick en kommentar om mina graviditetskilon(som jag för övrigt tappade på 3dagar) som löd i form av -ja vi har ju pratat om dig hemma och att det blir ju skönt och bra nu när du kan börja jaga dina barn igen så du börjar se bra ut och bli smal. WHAT? liksom? detta kom från en person som själv väger 100kg+ till sina stackars 170cm. Jag längtar själv till att komma iform men just nu finns inte en möjlighet. Att vara snittad innebär att vara fångad i sin egen kropp och inte knna göra något åt de stackars bukmuskler som bara hänger. Att banta är heller inget bra val under amning. Nej dom får gott prata om mig bäst de vill även om det känns som en dolk i hjärtat. Jag tänker åter på min väninna och hur folk verkar gotta sig i andras olycka

nu skall jag ta en kopp kaffe -non fat! och packa vidare

1 kommentar:

Crossfitgaby sa...

va vem fan säger så om dig??? du är jätte fin gumman=) det tar en stund för våra bukmuskeler att dra i hop sig..jag kan lova att den personen är avis på dig... du ser ut som en donna juh;) vi får nog ta det lungt på fredag vi kan ju bli bortrövade hihi